Pages

Tuesday, 17 May 2011

Dalam diri manusia ada haiwan.........

Assalamualaikum semua..hari ni Neo nak komen tentang dalam diri manusia ada haiwan..mesti ko akan rasa Neo ni bukan manusia kan?? Ye la sebab Neo suka-suka je cakap dalam diri manusia ada haiwan,,,sebenarnya Neo ni manusia biasa juga yang tidak terlepas dari kesilapan…tapi maksud Neo tentang dalam diri manusia ada haiwan, bukan ditujukan untuk semua manusia…tetapi untuk manusia yang spesis tertentu  je..Kenapa Neo cakap macam tu??? Sebab cuba  ko perhatikan disekeliling kita..kita sering dikejutkan dengan  berita yang disiarkan oleh media elektronik dan media cetak mengenai pembunuhan kejam, pembuangan bayi, rogol dan bunuh, dan banyak lagi beb…kadang-kadang perkara ni dilakukan oleh ahli keluarga sendiri seperti  kes bapak rogol anak, anak pukul ibu…sebenarnya memang banyak kes yang sebegini berlaku  diisekeliling kita.. manusia yang spesis inilah yang di dalam dirinya ada haiwan sebab mereka sama taraf seperti haiwan yang tiada akal fikiran, malahan sebenarnya mereka lagi teruk dari haiwan, kerana mereka tiada perasaan kasih sayang..mereka  sanggup buat perkara-perkara demikian.. Tapi cuba ko tengok pula kat haiwan..ada ke yang sanggup buang anak dia??singa yang garang pun tahu jaga dan syangkan  anak dia beb..ada ke ko tengok singa tu rogol anak dia yang kecik tu??hei bukan singa je la Neo nak cakap..semua haiwan dalam dunia ni belum pernah la buat apa yang manusia buat sekarang….haiwan yang tiada akal fikiran pun ada perasaan sayang,,,tapi manusia yang kejam tu macamana pulak?? kalau haiwan yang  tiada akal fikiran,  tu boleh berfifikir. Mesti  haiwan tu da gelakkan manusia.. mesti haiwan tu tertanya-tanya macam ni ke manusia?? Kejam jugak manusia sesama manusia…tapi bukankah manusia dikurniakan akal?? Bukankah setiap manusia mempunyai pegangan agama masing-masing?? Bukankah setiap agama melarang dari melakukan perkara sebegitu??? Ish mesti Neo dan ko semua berasa malu kan?? So, betul kan dalam diri manusia ada haiwan??? Hmmm  Neo taknak cerita panjang-panjang ..Cuma apa yang Neo harapkan perkara sebegini tak berlaku lagi pada masa akan datang…marilah kita sama-sama berdoa ye. Dibawah ini Neo sertakan beberapa keping gambar untuk dibandingkan kehidupan manusia kini dengan kehidupan haiwan.Kemungkinan beberapa gambar tersebut boleh menggugat emosi anda. Neo tidak bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang perkara tidak diingini.... sekian terima kasih...

 1. Inilah yang berlaku di dunia manusia pada masa kini.........




2. Ini pula yang berlaku didunia haiwan......



2 comments:

ika said...

manusia sekarang..hurmm~~

generasi_boneka_neo said...

yulp....manusia sekarang....hmm mari lah same2 kite berdoa ye....