Pages

Wednesday, 25 May 2011

Dah banyak kali tegur......

     Assalammualaikum..... emmm ko semua mesti tertanya-tanya  kan benda apa yang Neo cakap dah banyak kali tegur kn??.Sebenarnya Neo pun tak tahulah nak mula dari mana..apa kata Neo mula dari  gambar la ye...Sambil ko minum kopi tu meh layan gambar-gambar kat bawah ni...

1.
[Image: 04773_Tudungtapipelik001_122_84lo.jpg]
Amacam awek ni ???apa yang ko boleh komen kat sini??

2.
kalau yang ni plak macamana??? takkan tak rasa berangin kot kalau da terdedah???
(sumber gambar:

3.
ni lagi hebat!!!macam tak pakai seluar jek....lawa ke macam ni???

4.
yang ni pulak nak tayang pe ea????underwear g string ea????

5.
 ni pulak da macam atlet sangat ke???
(sumber gambar:

6.
Amboi cantik cutting body u!! pinjam baju adik ke????
(sumber gambar:
7.
cuba tengok yang ni pulak...jarang kan baju dia???nak tunjuk tube dress baru la tu...

8.
alahai....yang ni tak tahu nak komen apa......seluar mana kak???

     Betul tak Neo kata, pasal benda ni dah banyak kali ditegur??? Neo rasa Neo orang yang ke beratus juta yang tegur pasal benda ni...Neo ambil gambar -gambar ni pun dari link orang yang mempunyai niat yang sama iaitu untuk menegur perkara ni...Sebenarnya banyak lagi gambar-gambar tak senonoh diorang ni..ada yang pakai tudung nampak bekas underwear, ada jugak yang pakai tudung tayang leher dengan dada tersembul..pastu amek gambar muka nak bangga....Ceh!!! rasa cantik la tu jadi buruan mata lelaki.

     Wahai kaum wanita !!! Neo nak bagitahu satu rahsia tentang kelebihan mata lelaki ni...nak tahu tak??? Mata lelaki umpama antivirus...mata lelaki ni boleh scan virus kat bahagian body wanita...Virus utama yang dianggap oleh mata lelaki ialah buah dada, punggung wanita dan bahagian-bahagian yang terdedah...Neo rasa benda ni ada yang kaum wanita dah taw,, sebab tu kebanyakannya sengaja buat macam gambar-gambar kat atas tu...sebab nak body dia kena scan virus oleh mata lelaki..Tapi kepada sesiapa yang tak buat macam tu,, Neo ucapkan tahniah !!!!..dan kepada yang buat macam gambar-gambar kat atas tu cuba fikir akibat ko buat macam tu, lelaki yang tak kuat iman ni akan lepaskan nafsu bukan dekat ko..tapi dia akan lepaskan geram kat adik perempuan, anak perempuan, senang cerita orang yang tak bersalah jadi mangsa...marilah perbetulkan niat ..apakah tujuan memakai tudung???jangan lah bertujuan untuk memalukan Islam ye....marilah datangkan keinsafan pada diri sambil tengok gambar kat bawah ni....


     Lepas tu cuba renungkan pula sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Muslim, Rasulullah SAW telah bersabda yang maksudnya:
 "Ada dua golongan yang termasuk ahli neraka yang belumpernah aku lihat perbuatan mereka itu, iaitu kaum yang mempunyai cemati(cambuk) seperti ekor lembu, lalu mereka memukulkannya kepada manusia, kemudian wanita-wanita yang berpakaian tapi telanjang, mereka bergaya mencari perhatian lelaki ajnabi. Kepala mereka itu mirip seperti ponok unta. Mereka itu tidak masuk syurga dan tidak mencium baunya, sedangkan wangi syurga itu sudah terasa dari jarak sekian"

     Oleh itu kalau ada sesiapa rasa nak insaf marilah kaum wanita...Neo dan kaum adam kat luar sana galakkan sangat sebab kami da tak sanggup lagi kumpul dosa sebab scan virus kat body u all......Neo ajak bukan yang gadis tudung  je taw tapi yang free hair pon jom la insaf  sekali ye ...kat bawah ni Neo tunjukkan  cara wanita muslimah menutup aurat ye....


     Ops!! lupa nak bagitahu ye..gambar-gambar tak senonoh yang diambil bukan tujuan untuk memalukan..tetapi untuk datangkan kesedaran kepada kebanyakkan kaum wanita sekarang....sesiapa yang rasa ada tangungjawab marilah kita membuat teguran sebanyak mungkin....

Sesiapa yang setuju atau tidak setuju dengan tindakan entri Neo ini sila komen ye....sekian.....

9 comments:

nadya e-man said...

masyaALLAH...bertudung tapi cam berbogel...memalukan agama sendri jek mcm nie...i hope i can be a good muslimah... Amin~~~

generasi_boneka_neo said...

amiiiiinnnnn......semuga termakbul apa yang awk ckp ye...

wirdawahid said...
This comment has been removed by the author.
KyêrulL said...

Ini lagi terbaik bro HAHA!! tapi kadang2 bila ditegur melenting plak diorang.. kubur asing2 lah.. hurmm xtau nak kata apa dah.. janji kita dh jalankan tugas kita sebagai umat islam menegur.. nak berubah hak masing2.. :D

generasi_boneka_neo said...

yulp..betol2..cuma kene selalu tegur menegur untuk ke arah kebaikan....

acaphard said...

terbaek lah blog kw nie..

generasi_boneka_neo said...

terima kasih lorh puji....emm tp ramai lg terbaik....hehehh

snow zate house said...

waah... dasyat trend fesyen depa no... kelaka lak tgk... mcm membodoh kan diri sendiri pon ade...

puteяi ʓαняα said...

agakla. tegur siap bagi hadis n yat quran lagi tuh.

respon dorg: "eh. kau jeles ke aku cantik dr kau?" ataupun "aku nak cantik biarlah. none of ur bisnes"

susah la nak tegur. kte hanya mampu berdoa dan tnggu apa yg ALLAH akan buat pada mereka ni.

sy sbgai prmpuan pun malu tgk gmbr2 ni ;(